Dat blijkt uit de jaarlijkse lijst
‘buzzwords’
die Linkedin samenstelt op basis van profielen op de sociale
netwerksite. Creativiteit is kennelijk een eigenschap die in de
Angelsaksische wereld, in Nederland en in Duitsland hoog staat
aangeschreven. Het is in ieder geval een eigenschap waarmee miljoenen
gebruikers op Linkedin de aandacht hopen te trekken.

Verschillen
Niet overal ter wereld wordt creativiteit zo hoog ingeschat. Indiërs noemen
zich het vaakst ‘effectief’, Fransen ‘dynamisch’ en Italianen vinden
‘probleemoplossend’ de belangrijkste eigenschap van zichzelf.

De Brazilianen proberen zichzelf neer te zetten als ‘multinational’.
Waarschijnlijk bedoelen ze niet dat ze in hun eentje een groot bedrijf zijn,
maar dat ze internationaal georiënteerd zijn. In Singapore is het buzzword
’track record’: ervaring is daar kennelijk dé eigenschap om hoger op te
komen.

Mode
Sommige termen raken snel uit de mode, zo concludeert Linkedin. Zo stond
‘entrepeneurial’ (ondernemend) vorig jaar nog in de top tien in de VS, maar
valt het daar nu buiten.

Linkedin heeft naar eigen zeggen zo’n 120 miljoen geregistreerde gebruikers.
Het sociale netwerk richt zich, in tegenstelling tot Facebook, exclusief op
de werkende mens. Het sociale netwerk is erg populair onder wervingsbureaus,
omdat de meeste gebruikers een beknopt cv op hun profielpagina hebben staan.

Lees ook:

Monster valt Linkedin aan via Facebook

'LinkedIn genaaid door zakenbank'

Superdebuut LinkedIn: koers stijgt ruim 80 procent

Waarde LinkedIn stijgt naar 3 miljard euro

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl